طرز تهیه جوجه کباب

Saturday، ۱۱ Aazar ۱۴۰۲

در این مقاله آشپز کترینگ کلاسیک هر آنچه که در تهیه و طبخ جوجه کباب اصیل و سنتی لازم است بدانید توضیح خواهد داد . در نام این غذا از کلمه "جوجه" استفاده شده ، اما اکثر مردم از مرغ های درشت برای بی استخوان کردن و آماده کردن جوجه کباب استفاده میکنند . اولین چیزی که در طعم این غذا تاثیر فراوانی دارد ، دقیقا" انتخاب سایز مرغ است . هرچه مرغ ریز تر انتخاب شود ، کباب خوشمزه تر و نرم تر میشود . اما مسئله اینجاست که مرغ ریز ، برای بی استخوان کردن اقتصادی نیست . بنابراین سایز مناسب کدام است ؟
برای جوجه کباب بدون استخوان ، از مرغ سایز 1.4 الی 1.8 کیلویی استفاده کنید و برای جوجه کباب با استخوان از جوجه 1.1 کیلویی به پایین اسفاده کنید .
روش های طعم دار کردن جوجه کباب فراوان است و میتوان گفت که تقریبا" سلیقه ای است . اما روش سنتی و ایرانی آن ، جوجه کباب زعفرانی است .

روش طبخ و طرز تهیه جوجه کباب در کترینگ شرکتی مجلسی کلاسیک

در تهیه این غذا طعم دار کردن این نوع از جوجه کباب بسیار ساده است . فقط اگر چند نکته را رعایت کنید ، بی شک غذای لذیذی خواهید پخت و از آن در کنار دوستان و خانواده لذت خواهید برد .

پس از خرد کردن و شستن مرغ ها ، اجازخ بدهید تا آب باقیمانده در مرغ ها کاملا" برود .

از مواد ذیل برای مرینت کردن استفاده کنید :

پیاز درشت

نمک

فلفل قرمز یا چیلی یا فلفل کبابی تازه خرد شده

ماست

روغن زیتون

زعفران دم کرده

پیاز را خرد کنید ، فلفل و نمک را به آن اضافه کنید و خوب ورز بدبد تا آب بیاندازد . ماست و مرغ ها راداخل آن بریزید و مخلوط کنید . ابتدا روغن زیتون را اضافه کنید و هم بزنید و بعد زعفران را اضافه کنید و مخلوط کنید . حالا برای مدت چند ساعت در یک ظرف در بسته در یخچال قرار دهید تا طعم بگیرد .

هنگامی که از یخچال خارج کردید ، قبل از سیخ زدن طعم نمک و فلفل آن را کنترل کنید . علت این کار این است که ممکن است در جریان طعم گرفتن مرغ ها ، مزه آن کم شده باشد . اگر اینطور شده بود ، نمک و فلفل آن را تنظیم کنید و قبل از سیخ زدن کمی به آن آبلیمو بزنید .

نکات مهم در تهیه این غذا

1. هیچگاه در ابتتدای طعم دار کردن از آبلیمو استفاده نکید ، زیرا باعث سفت شده کباب میشود . همچنین باعث کم شدن رنگ زعفران هم میشود .

2. جوجه کباب با سینه مرغ ، کمی خشک تر از ران است و زود تر هم میپزد . برای جبران خشکی آن بعد از پخت کمی کره روی آن بمالید . برای اینکه کباب با سینه خشک نشود ، باید کمی حرارت پخت بیشتر باشد تا همزمان با رنگ گرفتن کباب مغز پخت هم بشود و بیشتر از حد لازم روی آتش نماند .

3. هیچگاه سینه و ران را باهم سیخ نکشید ، زیرا زمان پخت آنها متفاوت است . معمولا فیله زود تر از سینه و سینه زود تر از ران میپزد .

4. جوجه کباب با ران مرغ ، نرم و آبدار تر از سینه میشود .

5. به علت وجود چربی در ران مرغ ، کباب آن زود روی آتش رنگ میگیرد و مغز آن نپخته میماند . برای جلوگیری از این حالت ، کباب را با حرارت ملایم تری بپزید .

جهت مشاهده قیمت ، سفارش و خرید چلو جوجه کباب زعفرانی از کترینگ کلاسیک " اینجا کلیک کنید "