طرز تهیه کباب برگ

Saturday، ۱۱ Aazar ۱۴۰۲

کیفیت کباب برگ هم مثل سایر کباب ها بستگی به نوع گوشت آن دارد . اصولا کباب هایی که از گوشت چرخ کرده درست نمیشوند تابع همین قاعده هستند . در تهیه این غذا ها نرمی کباب و لذیذ بودن آنها به طور مستقیم به نوع گوشت آنها مربوط میشود.

روش طبخ و طرز تهیه کباب برگ در کترینگ شرکتی مجلسی کلاسیک

در انتخاب گوشت کباب برگ به ترتیب اولویت لیست ذیل توصیه میشود:

راسته گوسفندی از نوع شیشک

فیله مغز شده گوساله نر

راسته مغز شده گوساله نر

بی شک کباب برگ اصیل ایرانی از گوشت راسته شیشک مغز شده تازه تهیه میشود . لذیذ بودن کباب برگ ، به تازه بودن گوشت آن مربوط است .

برای طعم دار کردن گوشت کباب برگ کار زیادی نباید بکنید . فقط پیاز خرد شده را با نمک و کمی فلفل سیاه هم بزنید تا پیاز آب بیاندازد ، گوشت را داخل آن هم بزنید و برای چند ساعت در یخچال استراحت بدهید .

روش دیگر هم اینطور است که آب پیاز را با نمک و فلفل سیاه و زعفران دم شده مخلوط کنید ، سپس کباب سیخ شده را قبل از اینکه روی آتش قرار دهید ، به این محلول بزنید و بعد بپزید . این گوشت آنقدر نرم و لطیف است که در جریان پخت ، طعم محلول را به خود میگیرد .

نحوه کوبیدن و سیخ گرفتن کباب برگ

گوشت باید از طول برش خورده و پهن شود ، سپس در همان جهت طول با پشت چاقو ، به صورت طولی و کنار هم ، کوبیده شود . بعد گوشت به جهت عرض برگردانده شود و به قاعده 4 و 3 و 2 انگشت ، برش بخورد و به سیخ کشیده شود . معمولا" این کار توسط آشپز های زبده انجام میشود . به این عمل در اصطلاح " تخته کاری " میگویند . اما نگران نباشید ، شما هم با کمی تمرین خواهید توانست این کار را به راحتی انجام دهید .

جهت اطلاع از قیمت ، سفارش و خرید چلو کباب برگ از کترینگ کلاسیک " اینجا کلیک کنید "