طرز تهیه لوبیا پلو باگوشت

Sunday، ۲ Ordibehesht ۱۴۰۳

لوبیا پلو با گوشت یکی از غذاهای اصیل و خوشمزه ایرانی هست . در این مقاله سعی دارم به آسان ترین شکا ممکن طبخ این غذای خوشمزه را به شما آموزش بدم .

مواد لازم برای هر پرس لوبیا پلو با گوشت به شرح ذیل است:

برنج ایرانی خوب هر نفر 120 گرم

لوبیا سبز خرد شده هر نفر 60 گرم

پیاز هر نفر 50 گرم

گوشت گوسفندی 60 گرم

رب گوجه 35 گرم

ادویه کاری برای تهیه مایه لوبیا پلو

ادویه پلویی

نمک و فلفل سیاه و زعفران

برای تهیه لوبیا سبز دقت داشته باشید که حتما تازه و ترد باشه یا به اصطلاح موقع شکست نخ نداشته باشه .

لوبیا سبز را به اندازه یک بند انگشت خرد کنید . لوبیا را آب پز کنید و بعد از اینکه دیدید نرم شده آبکش کنید و در روغن سرخ کنید . دقت کنید که خیلی سرخ نشه تا فرمش به هم بخوره و خشک بشه ، همین قدر که پخته و نرم بشه کافیه . لوبیا رو داخل آبکش بریزید تا روغنش گرفته بشه . از بقایایی روغنش هم برای پیاز داغ همین غذا میتونید استفاده کنید .

در مورد گوشت میتوانید هم از گوشت چرخ کرده استفاده کنید و هم گوشت خورشتی که به صورت نگینی خرد شده باشه. به شخصه گوشت نگینی گوسفندی رو ترجیح میدم .

پیاز ها رو خرد کنید و پیاز داغ بگیرید . پیاز ها که طلایی روشن شد گوشت را با زردچوبه ، نمک و ادویه کاری باهاش تفت بدید و بعد از اینکه آبش به روغن افتاد رب و بهش اضافه و کمی با رب سرخش کنید و در آخر آب بهش اضافه کنید و اجازه بدید تا بپزه . لوبیا سرخ شده رو بهش اضافه کنید و اجازه بدید تا آبش و بکشه . در آخر هم فلفل سیاه و زعفران و بهش اضافه کنید و زیرش و خاموش کنید تا عطر آنها از بین نره .

برنج و که قبلا خیس کردید جوشانده و آبکش کنید . فقط دقت بفرمایید که برنج و یک جوش زنده تر بردارید تا وقتی مواد لوبیا پلو را لا به لاش میریزید ، خمیر نشه .

ته دیگ برنج و میتونید از نان و یا سیب زمینی ورقه شده استفاده کنید . سپس یک لایه برنج و یک لایه مایه لوبیا پلو بریزید و همین طور لا به لاش ادویه پلویی بریزید .

دیگه روی برنج روغن نریزید ، چون خود مایه به اندازه کافی چرب هست .

اجازه بدید تا برنج دم بکشه و با سبزی خوردن ، سالاد شیرازی و ماست یا ترشی نوش جان کنید .

برای سفارش و خرید لوبیا پلو با گوشت مجلسی کلیک کنید

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت در کترینگ کلاسیک