گوشت شتر مرغ

Saturday، ۱۱ Aazar ۱۴۰۲

گوشت شترمرغ از نظر طبقه بندي در زمره گوشت هاي قرمزقرار گرفته ودر تهیه غذا از ارزش غذايي بسيار بالايي برخورداراست، طوري که مي توان گفت يکي از کم چرب ترين و سالم ترين نمونه هاي گوشت قرمز ميباشد .
نکته جالب توجه در مورد گوشت شترمرغ اين است که کلسترول کالري و چربي آن حتي از گوشت بوقلمون و مرغ هم کمتر تر است .واسيد هاي چرب غيراشباع موجود در گوشت شترمرغ 30 درصد مجموع اسيدهاي چرب را تشکيل مي دهد و اين خصوصيت است که گوشت شتر مرغ از مزيت بالاتري نسبت به گوشتهاي قرمز ديگر برخوردار است .
اين مزيت به همراه ميزان بالاي اسيد چرب امگا-3 در گوشت شترمرغ باعث شده که اين گوشت انتخاب بسيار خوبي در تهيه غذا براي سالمندان و بيماران قلبي , عروقي باشد تا با اطمينان بتوانند نيازهاي پروتئيني خود را برطرف کنند . اين اسيد چرب امگا -3در مقايسه با اسيد چرب غيراشباع امگا-6 تأثيرات مفيدي در جلوگيري از لخته شدن دارد. اکثرجيره هاي غذايي افراديا بيماران از لحاظ اسيدهاي چرب امگا 3 کمبود دارند. کم بودن ميزان سديم در گوشت شترمرغ، استفاده از اين گوشت را براي افرادي که فشار خون بالا دارند ميسر مي سازد.
گوشت شتر مرغ از جايگاه بسيار خوبي برخوردار است و لذا براي زنان بار دار و افرادي که از کم خوني رنج ميبرند انتخاب مناسبي خواهد بود.همچنين از ميزان بالاي منيزيم و روي برخوردار است
علاوه برموارد بالا اين گوشت بسيار ترد و قابل هضم ميباشد و 90 درصد آن هضم ميشود ونسبت به گوشت مرغ و گوساله درصد هضم بالا تري دارد .
مصرف گوشت شترمرغ به افرادي که دچار اضافه وزن هستند، براي سستي و خواب رفتن اعضا، فلج، درد مفاصل، نقرس، سياتيک، و بيماري هاي سرد رحمي مفيد است .
استرس اين روزها بخشي از زندگي ما انسان ها شده است. گوشت شترمرغ مي تواند کاهش دهنده استرس باشد. در گوشت شترمرغ يک پي اچ خاص وجود دارد که مانع از رشد آن در مقابل انواع باکتري ها مي باشد. شما مي توانيد با مصرف مناسب گوشت شترمرغ در وعده هاي غذايي در ماه از استرس خود کم کنيد
ويتامين هاو مواد مغذي موجود در گوشت شتر مرغ عبارتند از:
پروتئين – B6 ,B12 ,آهن و تيامين – نياسين , ريبوفلاوين , فسفر ,سلنيوم ومواد مغذي ديگر ....
گوشت شتر مرغ کالري بسيار پاييني دارد و اين امکان را مي دهد که با هر رژيم غذايي متناسب شود و اين خبر خوب براي کساني است که مي خواهند بدون نخوردن گوشت، وزن کم کنند.
ويتامين هاي B1 ، B3 در گوشت شترمرغ به وفور يافت مي شود. همچنين اين گوشت داراي نياسين ، روي ، منيزيم مي باشد. کساني که ورزش هاي سنگين انجام مي دهند مي توانند به راحتي در تهیه غذا ها از اين گوشت براي تقويت خود استفاده کنند ، گوشت شترمرغ به نوجوانان در حال رشد نيز توصيه مي شود .

مضرات خوردن گوشت شتر مرغ
دو دسته از افراد بهتر است در مصرف گوشت شترمرغ در تهيه غذا ها احتياط کنند تا در طول سال مصرف کمي داشته باشند. دسته اول کساني که سيستم گوارشي ضعيفي دارند بهتر است از مصرف گوشت شترمرغ پرهيز کنند ودسته دوم کساني که گرم مزاج هستند مصرف اين گوشت براي آنها مضر است.