طرز تهیه سالاد ماکارونی

Saturday، ۱۱ Aazar ۱۴۰۲

سالاد ماکارونی یکی از غذاهای سرد کامل ، مغذی و پر کالری به حساب می آید . ماکارونی سر شار از آهن ، روی ، ویتامین B ، کلسیم و فسفر است . ا زاین غذا ، به لحاظ تامین پروتئین کافی و اسید آمینه های ضروری ، میتوان برای تهیه غذای کودکان در مهد کودک ها و پیش دبستان ها استفاده نمود . سالاد ماکارونی میتواند گزینه مناسبی برای تهیه غذای جشن تولد ها و میهمانی های کودکانه باشد . همچنین ورزشکارانی که در رشته بدنسازی فعالیت میکنند نیز میتوانند از این سالاد در برنامه غذایی خود استغاده کنند .

دستور تهیه سالاد ماکارونی بنا به سلیقه های مختلف ، متفاوت میباشد ولی پایه اصلی آن ماکارونی های فرمی و پاستا است . سایر اقلام و سس این سالاد میتواند بنا به ذائقه شما متفاوت باشد . در این مطلب به ارائه دستور تهیه این سالاد خواهیم پرداخت .

سالاد ماکارونی
مواد لازم :
ماکارونی یا پاستا فرمی 1 بسته 500گرمی
کالباس 500 گرم
فلفل دلمه 300 گرم
خیار شور 400 گرم
گوشت گوجه فرنگی 300 گرم
ذرت درصورت تمایل 100 گرم
زیتون بدون هسته 100 گرم
ماست 100 گرم
سس مایونز به مقدار لازم
نمک فلفل به مقدار لازم
آبلیمو به مقدار لازم
گوجه چری مقداری برای تزئین

طرز تهیه:

ابتدا آب را در قابلمه مناسب جوش آورده بعد مقدار لازم نمک و مقداری زردچوبه آفزوده تا رنک ماکارونی هنگام پخت خوش رنگ شود بعد ماکارونی را در آب جوش ریخته تا بپزد به حدی ک بعد از سرد شدن کاملا پخته و قابل سرو باشد . بعد از پخت در آبکش ریخته و آب سرد روی آن داده به حدی که لعاب آن شسته شود .
کالباس ، خیارشور ، فلفل دلمه ، زیتون (سیاه باشد بهتر است ) را به اندازه ی مناسب خرد کرده و گوشت گوجه فرنگی را جدا کرده و خرد کنید ماکارونی پخته را در ظرف بزرگ مناسبی ریخته و سبزیجات خرد شده ، خیار شور و کالباس و ذرت را اضافه کرده . و در آخر سس ، ماست نمک و فلفل و مقداری آبلیمو را خوب مخلوط کرده و به مواد بالا اضافه کنید
و به صورت مناسب هم بزنید ک مواد له نشود بعد روی آن را با مقدار کمی کالباس ، زیتون ، گوجه چری و سس فرانسه و در صورت تمایل با چند برگ ریحان و جعفری تزئین کنید . در صورت تمایل بجای کالباس میتوانید از
فیله پخته بوقلمون یا مرغ استفاده کنید . نوش جان